Allmänna villkor

Sensec AB behandlar personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).

  • Vi använder informationen endast för det ändamål vi har angett (ändamålsbegränsning).
  • Vi samlar inte in och lagrar inte information som inte är nödvändig för det ändamål som angetts (uppgiftsminimering).
  • Vi kommunicerar tydligt hur personuppgifter samlas in, lagras och används och ser till att berörda personers rättigheter tillgodoses (öppenhet).
  • Vi tillser att behandling av personuppgifter är spårbar och att vi eller våra personuppgiftsbiträden ansvarar för behandlingen (ansvarsskyldighet).
  • Vi tillser att personuppgifter är tillgängliga på det sätt vi har angett (tillgänglighet).
  • Vi tillser att personuppgifter inte till följd av vårdslöshet eller uppsåt raderas eller förändras (integritet).
  • Vi tillser att personuppgifter hanteras konfidentiellt (konfidentialitet).

En stor del av den behandling av personuppgifter som sker av Sensec AB sker på basis av avtal.
När du skickar personuppgifter till oss i exempelvis e-postmeddelande för att få hjälp i något ärende. Vi kommer då att behandla dina personuppgifter med ändamålet att fullfölja ärendet.

I övriga fall baseras vår behandling av personuppgifter på samtycke. Genom att kontakta oss samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter för att vidta nödvändiga åtgärder i anledning av din kontakt. Du har alltid rätt att återkalla ditt samtycke beträffande vår rätt att behandla dina personuppgifter.

De personuppgifter vi behöver för att kunna tillhandahålla våra tjänster är vanligen:

  • namn,
  • e-postadress,
  • telefonnummer
  • personnummer/kundnummer/organisationsnummer

Om du har frågor eller om du motsätter dig hur vi behandlar dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på DPO@sensec.se

Du kan också alltid kontakta Integritesskyddssmyndigheten (fram till 2018 Datainspektionen) om du har invändningar mot hur dina personuppgifter behandlas, på datainspektionen@datainspektionen.se

Sensec AB tillämpar allmänna villkor för våra tjänster.

På sensec.se använder vi cookies för att våra tjänster ska fungera på bästa sätt. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder dem. Mera information

Cookies

Flera av webbplatsens tjänster kräver att javascript är påslaget för att fungera, exempelvis våra inloggningstjänster. Se hur du kontrollerar att javascript är påslaget under rubriken Webbläsare ovan. På sensec.se använder vi cookies. Det finns två typer av cookies och dessa används för att underlätta funktionalitet och tillgänglighet samt att spara gjorda inställningar på din webbläsare. Från och med den 1 juli 2011 har Riksdagen beslutat om en lagändring vad gäller elektronisk kommunikation. Vad innebär detta för dig som användare av sensec.se? Alla som besöker vår webbplats och som använder cookies måste enligt lag få information om att webbplatsen innehåller kakor, vad de används till och hur du kan välja bort dem. Vad är en cookie? En cookie är en textfil som sparas när du besöker olika sidor på internet. Tanken med cookies är att du lättare ska få tillgång till olika funktioner. Det ger oss ingen information om dig som användare och överför inte virus till din dator. Det finns två typer av kakor:

En permanent kaka som ligger kvar på din dator under en bestämd tid. Sessionskaka lagras tillfälligt i datorns minne under en viss tid som du besöker en webbsida. Den här typen av kakan försvinner när du stänger ned din webbläsare.

Vad händer om du tackar nej till kakor på sensec.se? Vi använder permanenta kakor och sessionskakor för att webbplatsen ska fungera och för att du ska kunna se vilka se vilka sidor och länkar du besökt i exempelvis Platsbanken. Om du väljer att tacka nej till kakor, kan vissa tjänster och funktioner på webbplatsen påverkas.

Om du inte vill att kakor används på din dator, kan du ändra inställningen i webbläsarens säkerhetsinställningar. Viktigt att tänka på är att du då inte kan använda de tjänster som kräver inloggning.

Stäng